Porträtt av Ana Nordberg. Foto.

Ana Nordberg

Porträtt av Ana Nordberg. Foto.

COVID-19 Pandemic in Sweden : Measures, Policy approach and Legal and Ethical debates

• Ana Nordberg
  • Titti Mattsson

Summary, in English

In this article we analyse the legal approach and measures implemented as a response to the COVID-19 pandemic implemented by Sweden’s public authorities and their legal background. Further, we discuss general legal and ethical questions related to measures to contain public health threats such as the current COVID-19 pandemic. It is outside of the scope of this paper to compare and critically analyse the effectiveness of Sweden’s public health strategy.

• Mänskliga rättigheter
  • Health Law