Porträtt av Niklas Selberg. Foto.

Niklas Selberg

Porträtt av Niklas Selberg. Foto.

Reflections on the Enforcement of Labour Law : A Review of Re-inventing Labour Law Enforcement. A Socio-Legal Analysis by Louise Munkholm, Hart 2020

• Niklas Selberg

Summary, in English

‘… technical law by itself is useless, at best an arid game played by keen minds in courtrooms and academic ivory towers. To understand its significance we must look at its historical and social setting'. (K. W. Wedderburn, The Worker and the Law 7 (Penguin Books 1965)). ‘… ultimately the point of labour law is to do something'. (Hugh Collins, Gillian Lester & Virginia Mantouvalou, Introduction, in Philosophical Foundations of Labour Law 1, 2 (Hugh Collins, Gillian Lester & Virginia Mantouvalou eds., OUP 2018)).

• Integration och rätt

2021-05-26