Porträtt av Ellika Sevelin. Foto

Ellika Sevelin

Prefekt

Porträtt av Ellika Sevelin. Foto

Bara de inte upptäcker att du är pervers : Att förhandla stigmatiserad identitet och professionalism inom akademin

Don't let them know you're a pervert : Negotiating stigmatized identities and professionalism in academia

• Ellika Sevelin

In this article I use autoethnographic method to assess two situations in which my kink identity and my non-monogamous identity clash with my role as a university teacher. Both identities are norm-breaking and stigmatized. They are coded as private in contrast to the professional ideal of the teacher. I ask how it affects me to keep part of my lived reality hidden and discuss what conflicts are obscured when some perspectives cannot be voiced. I also ask how students are affected when the university presents itself as more homogenic then it really is.

Tidskrift för genusvetenskap

Volym