Bild av Birgitta Nyström

• Birgitta Nyström
  • Niklas Arvidsson
  • Boel Flodgren

I denna bok presenteras sexton uppsatser som belyser centrala och aktuella affärsrättsliga frågor. Efter ett fylligt introduktionskapitel följer uppsatser som bl.a. behandlar frågor kring handel och uthyrning över internet, delningsplattformar, avtalsfrihet, entreprenad, ansvarsbegränsningar, konsumenttjänster, marknadsföring, kommersiella truster, övergång av verksamheter, processuella överenskommelser, vindikation och separation.

Författarna är alla forskare och lärare vid den handelsrättsliga och den juridiska institutionen vid Lunds universitet.

Boken avser att vara av betydelse för det praktiska rättslivet men också att ge bidrag till den vetenskapliga diskussionen och undervisningen på affärsrättens område.

• Affärsrättsligt centrum vid Lunds Universitet, ACLU
  • Institutionen för handelsrätt

2017-08-18

Bok