Porträtt av Anna Nilsson. Foto

Anna Nilsson

Biträdande universitetslektor

Porträtt av Anna Nilsson. Foto

Is Mandatory Vaccination Against COVID-19 Justifiable Under the European Convention on Human Rights?

• Anna Nilsson

Summary, in English

Mandatory vaccination interferes with personal integrity but may be necessary to safeguard public health. However, states must consider all relevant factors in context and ensure such policies do not place disproportionate burdens on those hesitant about vaccination.

• Rätt och utsatthet
  • Mänskliga rättigheter