Nicole Citeroni vinner pris för bästa avhandling vid Luxemburgs universitet

Under doktorsexamensceremonin i december 2023 vid Luxemburgs universitet fick Nicole Citeroni pris för bästa avhandling 2023. Under ceremonin presenterade hon sin doktorsavhandling med titeln "Systemic Economic Offences as a New Paradigm of International Crimes - Towards an Evolution or Revolution of International Criminal Law?"  Avhandlingen tilldelades också ett meritbaserat stipendium för Citerons doktorandstudier inom områdena ekonomi och internationell utveckling, beviljat av Fondation Jacqueline NOEL under ledning av Fondation de Luxembourg.

Nicole Citeroni är anställd som postdoktor vid Juridiska fakulteten.