Registrering av publikationer och uppsatser

Studenter registrerar i LUP Student Papers

Som student registrerar du din uppsats i LUP Student Papers genom att logga in med ditt studentkonto.

Du hittar instruktioner på kurssidorna för den rättsvetenskapliga uppsatsen, examensuppsatsen och masterprogrammen.

Här hittar du länk för att registrera din uppsats i LUP student papers.

Forskare registrerar i LUCRIS

Samtliga vetenskapliga publikationer av forskare vid Lunds universitet ska enligt rektorsbeslut registreras i Lunds Universitets databas för publikationer. Det gäller alla publikationer publicerade från år 2002. Det är forskaren själv som ansvarar för att registreringen görs.

Som forskare registerar du dina publikationer i LUCRIS, Lunds universitets forskningsinformationssystem.

Logga in här med ditt Lucat-id för att komma åt ditt konto i LUCRIS.

En lathund finns på fakultetens LUCRIS-sida.

Publikationer ska beläggas med ämnesord vid registrering, Juridiska fakultetens lista över ämnesord finns i den högra kolumnen på denna sida.

Förutom publikationer (benämns research output), har du i LUCRIS en personlig profilsida och möjlighet att registrera projekt och forskningsaktiviteter, som t.ex. konferensdeltagande, utmärkelser och gästvistelser. Fakulteten har beslutat om en miniminivå för din presentation och projekten för att informationen i LUCRIS ska vara jämn och aktuell.

Informationen i LUCRIS presenteras i Forskningsportalen, bl.a. på din profilsida.

Om manualerna inte räcker till, vänd dig IT-avdelningen på med frågor om din profil, projekt och forskningsaktiviteter. För frågor om publikationer, vänd dig till biblioteket.

Kontakta IT-avdelningen: support [at] jur [dot] lu [dot] se (support[at]jur[dot]lu[dot]se)
Kontakta biblioteket: jon [dot] eriksen [at] jur [dot] lu [dot] se (jon[dot]eriksen[at]jur[dot]lu[dot]se)gunilla [dot] wiklund [at] jur [dot] lu [dot] se (gunilla[dot]wiklund[at]jur[dot]lu[dot]se) eller elin [dot] thunell [at] jur [dot] lu [dot] se (elin[dot]thunell[at]jur[dot]lu[dot]se).

Jon Eriksen

Samordnare för forskningsstöd

Obligatorisk ämnesordslista för publikationerna

Nedanstående ämnesord har fakulteten bestämt ska användas för samtliga publikationer.
Komplettera med egna valfria om du vill vara mer specifik.

allmän rättslära; jurisprudence
arbetsrätt; labour law
bankrätt; banking law
civilrätt; private law