Söka efter avhandlingar och uppsatser

Avhandlingar i LUP

I LUP (Lund University Publications) kan du söka efter avhandlingar publicerade vid Lunds universitet. Där ibland avhandlingar som är framlagda vid Juridiska fakulteten. Du kan också söka efter avhandlingar i bibliotekskatalogen LUBcat, för att få uppgifter om vilka bibliotek som har avhandlingen du söker och om den går att låna. Alla svenska avhandlingar från åren 1855-1957 hittar du i Katalog - 1957.

Vetenskaplig publicering vid andra svenska lärosäten

Här hittar du avhandlingar vid andra svenska lärosäten:

Examensarbeten och uppsatser i LUP Student Papers

Uppsatser från Lunds universitet söker du i LUP Student Papers fältsökning. Där söker du bland annat i examensarbeten, kandidatuppsatser och mastersuppsatser från Juridiska fakulteten.
Alla uppsatser på Juristprogrammet har beskrivits med ämnesord. Du kan använda dessa ämnesord när du vill hitta uppsatser inom ett särskilt område. Uppsatserna finns inte alltid i fulltext i LUP Student Papers men du hittar alltid examensarbeten som referensexemplar i bundna volymer i biblioteks källare. Kandidatuppsatser och mastersuppsatser behöver du be oss plocka fram från magasin. Har du frågor kring dessa kontakta biblioteket.

Uppsatser från andra svenska lärosäten

Här hittar du uppsatser vid andra svenska lärosäten:

Juridiska fakultetens bibliotek

jurbibl [at] jur [dot] lu [dot] se (jurbibl[at]jur[dot]lu[dot]se)

Informationsdisken
vardagar: 10-15